fredag 10 oktober 2008

Ännu en medelhavsinspirerad köttfärsröra,

Jag gillar köttfärssås, &så gillar jag vitlök &örtkryddor.. &så är jag totalt oförmögen att följa ett recept. Nåja, veckans köttfärsröra, serveras med valfri pastasort;

- 2 vitlöksklyftor,
- 1 gul lök, skuren i både "hack" &stora bitar,
- 1 röd lök, skuren som ovan,
- 300g köttfärs,
- soltorkade tomater,
- cocktailtomater på konservburk,
- feta.

Pressa &bryn vitlöken i lite olja och fräs all annan lök, och köttfärsen, i den. "Hacka isär" köttfärsen ordentligt &blanda sedan ner hackade soltorkade tomater och tomatburken. Krydda med svartpeppar &örtkryddor (basilika, oregano, timjan, rosmarin om den inte hade varit slut..) (med akta saltet, fetan är salt!) och låt puttra ihop. Alldeles på slutet rörs feta i olika stora bitar ner. Mums på pasta.

Ska jag börja med gångna veckans matsedel, förresten? Inte kommande, för den vet jag sällan något om.. :p

Inga kommentarer: