lördag 26 mars 2011

Spessito, igen..

Glenn ville prompt äta burgare igår och jag var inte sen att föreslå Spessito, eftersom jag ville hinna testa cevapcicin innan den försvinner från deras ständigt förändrade meny..

Så, Spessito igen. Anledningen till att jag skriver om det igen är att jag vill rekommendera cevapcicin, som inte på något sätt påminner om den mystiska upplevelse farsan och jag en gång hade i Strängnäs: Två stora, kompakta köttfärskuber var, utan någon som helst smak av Balkan i. Gårdagens cevapcici var mer som jag föredrar den: Små välkryddade järpar i ett stort, hembakt och segt bröd, med tunt skivad lök, ajvar och någon slags creme fraiche vid sidan av, plus lite grillade grönsaker. Riktigt god, riktigt mycket, till en riktigt överkomligt pris.

PS: Burgaren var också bra, sades det.

Inga kommentarer: