lördag 26 februari 2011

Ekeby Krog,

Efter de senaste pizzabesvikelserna från både Svartbäcken och Tjuven fick jag flera tips om Ekeby Krog, där jag bara ätit någon gång för flera somrar sedan, så när den totala fredagsslöheten slog till igår beställde vi därifrån och blev..

Besvikna. Inte på fyllningen, för den var lagom riklig och god, men på leveranstiden (en timma) och främst på kanterna och botten som var väldigt mjuk och degig. Degig pizza är ju faktiskt inte särskilt gott alls så att dryck ingick (trots att det inte står i utkörningsvillkoren) väger tyvärr inte upp den pizzan. Nästa gång blir det.. ja, jag vet inte. Kanske Pizzaköket, som jag inte ätit på sedan jag bodde granne för över två år sedan.

2 kommentarer:

Lovisa Språkpolisa sa...

Vad trist... När vi beställde därifrån fick vi våra pizzor på 25 minuter, och då hade vi ändå tagit 6 pizzor på samma gång samt att det var fredagkväll. När jag hämtar pizzan själv köper jag alltid från Capri (du vet där mittemot Ica Väst), men jag vet inte om de har hemkörning.

JK, sa...

ja, väldigt synd. Capri är ju riktigt bra, köpte alltid därifrån när jag bodde i floggan men dom har inte hemkörning :(