måndag 26 november 2007

Morotscupcakes med klassisk frosting,


Tanken var att göra typ morotskaka fast i muffinsformat, &dom blev goda men jag tyckte inte dom var så morotskakiga.. Andra tyckte att dom var både goda &morotskakiga så misslyckat var det ju iallafall inte.

Jag använde som vanligt receptet till blåbärsmuffins, men bytte ut blåbären mot tre stora rivna morötter. (jag tyckte det vart lite glest mellan morötterna så nästa gång tar jag i en till..). Det skall även i en rätt bra mängd kanel, jag måttade inte utan hällde mer på känsla. ;)

Frostingen är klassisk morotskakecreamcheesefrosting som görs såhär ;

rör klumpfritt

- ca 60 g naturell cream cheese,
- ca 30g mjukt margarin.
Rör ner
- 1 msk vaniljsocker
- ca 4 dl florsocker (portionera i lite i taget tills frostingen har lagom konsistens)

(jag lyckas alltid få frostingen att spåra ur och bli huuuur mycket som helst.. ska kanske börja med en tesked av allt nästa gång?)

Bred sedan frostingen på de svala muffinsarna med slickepott, &dekorera ev. Jag hade på rivet apelsinskal &lite kanel. :)

Inga kommentarer: