torsdag 18 november 2010

En bakdag som gick sådär,


Om jag inte kan börja med uppsatsen snart kommer jag måsta öppna takeawaykafé genom köksfönstret, eftersom det enda jag gjort den här veckan är att baka.

Idag bakade jag två saker och tyvärr blev ingen av dem riktigt som jag tänkt mig.

Först gjorde jag, för första gången någonsin, cakepops. Jag hade en vision om vita fina snöbollar med små vita kulor och pärlemorglitter, men som synes blev det rätt sneda och vinda bollar med istappar..

Sen gjorde jag cupcakes och såg framför mig hur mintfrostingen skulle färgas kyligt vinterblå och täckas med ett skimmer av silverglitter och snöflingeströssel, men strösslet ifråga fick jag inte tag på och när jag gjorde frostingen upptäckte jag (och hur kunde jag glömma det?) att mintessensen var illgrön så det blev mer vårgröna cupcakes. Hmpf.

Nå, Glenn hävdar iallafall att allt smakar gott, själv är jag rätt osugen på att äta det jag fipplat med halva dagen.. och därför hoppas jag att folk kommer över och fikar ikväll så jag blir av med det!

Vi får väl se efter testkörningen om det blir några recept på detta.

Inga kommentarer: