onsdag 24 november 2010

Tisdagsmiddag, onsdagslunch och té-tips.


Igår var matdepressionen än värre än i måndags, jag vet inte om det berodde på vädret, datumet, hungern eller bara den stora bristen på spännande mat i kylen (jag vet, det här låter som en typisk pizzadag, men vi har pizzafri november!) , men när vi väl släpat oss till konsum för att köpa en tomatburk (det är illa när inte ens det finns hemma) vet jag inte vad som hände för i kassan stod vi sen med kokkorv, korvbröd, bostongurka och julmust och kände oss som en barnfamilj på inköpstur inför kalas.

Korv med bröd blev iallafall en perfekt latmaskmiddag i soffan och ännu bättre plugglunch idag när jag hittade rester från helgens morots/palsternacks-mos att fylla bröden med.

Mot de kyliga vindarna utanför och för de kalla tangentbordsfingrarna dricker jag té, och en favorit sen Flogsta jag vill tipsa om är Friggs Vanilla Rhubarb. Det låter misstänkt mycket som rabarbergrädde och det är visserligen ett snällt och milt té, men inte alls så sött.

Nu inväntar jag ivrigt Glenn som fick uppdraget att handla middag och hoppas på att det blir riktig mat idag.

1 kommentar:

Kulan sa...

Anmäl dig gärna till Månadens Bästa Blogg hos mig =)

Vinnaren kommer bli länkad på en av de tolv största bloggarna i Sverige och få en fin present på köpet, värde över 1200kr!