tisdag 27 november 2007

Adventscupcakes,


eller saffranscupcakes med glöggfrosting, (eller beslutångestmuffins)

Jag använde som vanligt receptet till
chokladmuffins men uteslöt choklad &kakao, &hade i ett kuvert saffran &en näve russin. Två kuvert saffran tror jag är att rekommendera, dom blev lite klena i smaken..

Hade tänkt göra "vanlig" cream cheese-frosting, sen ändrade jag mig när dom blev så osmakiga &var på väg att skippa frostingen men sen blev jag lite sugen &tänkte att smakar dom för lite saffran kan jag ju lika gärna lägga till lite smak ;)

Använde alltså samma frosting som till
morotscuppisarna, men hade även i strax mer än en msk glögg, &lite extra florsocker för konsistensen. (Om jag haft röd karamellfärg hemma hade jag hällt i ett par droppar för den juliga färgen!) Sen pyntade jag med lite farinsocker &några russin på varje cuppis.

(en sak jag kom på när muffinsarna redan stod i ugnen var att det säkert är ännu godare att ha glöggmarinerade russin i - lägg russinen i glögg kvällen innan baket &låt dom suga upp)

Nu väntar jag bara på att N ska komma hem så vi kan fika! :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar väl att du väntar på MIG så att VI kan fika? ;)

JK, sa...

men då hade jag ju fått vänta över tolv timmar.. fet chans :P

JK, sa...

du måste ju recensera cuppisarna du äter förresten! så alla fattar hur bra mina recept är. fram med berömmet te ALLA, annars blir det inga fler! :D

Anonym sa...

Den här var godast! Eller ja, det är den sorten jag är mest sugen på just nu i alla fall, så jag antar att den var godast!

Anonym sa...

Jag tror jag ska baka dessa hemma i Umeå och bjuda alla mina vänner på, de borde bli impade då va?

Anonym sa...

Känns inte helt okej att stava fel på sitt eget namn, särskilt inte när det består av tre bokstäver.

JK, sa...

ja, det borde dom =) men kör på två paket saffran kanske?

Anonym sa...

Det ska jag göra! Drömde att jag bakade dem inatt.

Marrrs sa...

Idag spammar jag alla fattiga studenter av ren välvilja. Håll ett öga på bLOPPIS , där dyker det upp en massa fina grejer framöver!

Anonym sa...

Varje gång jag råkar gå in här och ser bilden så blir jag så sugen, baka fleeeeeer!

JK, sa...

men.. du får scrolla långt, långt ner, för på måndag ska du få cookies! =)

Anonym sa...

Mmmmm, vad goda de ser ut. Jag bev sugen på att börja baka....